–Bize kendinizden bahseder misiniz?
Altınbaş Üniversitesi Ortak Dersler Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Yurt içi ve yurt dışında birçok serginin küratörlüğünü yaptım. Son dönemdeki projelerim arasında Moonraker, Anita Taylor kişisel sergisi (2024, Vision Art Platform, İstanbul), Yokuşa Yolculuk, Ahmet Rüstem & Hakan Sorar kişisel sergisi (2024, Vision Art Platform, İstanbul), Bir Düş Açılıyor, Aida Mahmudova kişisel sergisi yer alıyor. (2024, Vision Art Platform, İstanbul) Çok Perspektifli, Grup Sergisinde (2022, Yarat, Bakü, Azerbaycan), Diğer Kentsel Düzen(ler), Sophia Grancharova solo sergi (2022, ICA, Sofya), Site Çizgileri, Uluslararası Gezici Sergi (2022, İstanbul, Dundee, Barselona), 6. Uluslararası İstanbul Çocuk ve Gençlik Bienali (2022, İstanbul), Unutulmaz Gelecek, Krassimir Terziev kişisel sergisi (2019) , Versus Art Projects, İstanbul).
3. Çanakkale Bienali ile 3. ve 4. Uluslararası Mardin Bienalleri ile 1. Akdeniz Bienali’nin küratörlüğünü üstlendim. Yurt içi ve yurt dışında katkıda bulunduğum sanat dergileri arasında Sanat Dünyamız, Genç Sanat, Art-İst Modern & Actual, ICE, ARTAM, Art Unlimited, Critical Culture, RH+, İstanbul Art News, Artdog İstanbul, Varlık ve Flash Art yer alıyor. Ayrıca Birgün, Cumhuriyet ve SOL gazetelerinde yazılarım yayımlandı. Sanat ve sanat eğitimi üzerine araştırmalarımı ulusal ve uluslararası sempozyumlarda sundum, kitap bölümleri yazdım. İstanbul Modern Sanat Müzesi, Moda Sahnesi, Atelier Maçka, Narmanlı Sanat, Nazım Hikmet Kültür Merkezi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde konuşmalar ve atölye çalışmaları yaptım. Uluslararası Sanat Eleştirmenleri Birliği üyesiyim.
–Hangi müzede müdür olmak istediniz?
Roma Maxii.
–Hangi sanatçının küratörü olmak isterdiniz?
Joseph Beuys.
–En çok hangi sanat eserine sahip olmak isterdiniz?
Fluxus Hareketinin çalışmalarına.
-Sanat tarihinin hangi dönemi veya hareketi sizin için en ilgi çekici?
1960’lar ve Fluxus Hareketi.
-Bir sanat eserini değerlendirirken en çok hangi faktörlere dikkat ediyorsunuz?
Konsept ve form.
-Kamusal sanat enstalasyonları hakkında ne düşünüyorsunuz? Toplulukları zenginleştiriyorlar mı, yoksa sadece turistik cazibe merkezleri olma riskleri var mı?
İşin yapısına göre topluma katkısı bulunabilir. Ama dekoratif oldukça cazibe merkezi olma riski bulunur.
-Yapay zeka insan ile rekabet edebilecek mi?
Henüz değil.
-Sizin için bir sanat eserinin “önemli” olmasını sağlayan nedir?
Tarihsel momentum içindeki etkisi.
-Sizce sanatı değerlendirmede duygusal tepki ne kadar önemli? Bir sanat eseri öncelikle duyguları uyandırmalı mı, yoksa entelektüel söylemi de kışkırtmalı mı?
Her ikisini birbirinden ayırmak olanaklı değildir.
-Son zamanlarda ilgilendiğiniz bir sanat eseri veya sanatçı hakkında bilgi verebilir misiniz?
Ivan Navarro ve ışıkla yaptığı deneyler.
-Sanat eseri tanımı düşünüldüğünde son dönem sanatçılardan hangi sanatçıları etkileyici buluyorsunuz?
Moataz Nasr.
-Sanat tarihindeki hangi büyük figürlerin çalışmalarını etkileyici olduğunu düşünüyorsunuz?
Picasso, Chagall, Modigliani, Miro.
-Sanat tarihçiliğinde en çok karşılaşılan yanlış anlamalar veya mitler nelerdir?
Aşırı-yorum tehlikesi.
-Sanatçıların imza eser olarak hep aynı şeyleri yapmaları konusunda ne düşünüyorsunuz?
Bu bir sanatçının alamet-i farikasıdır.
-Sanatçı ve sanat bir bütün müdür? Sanatta sanatçının karakteri önemli midir?
Sanatçının karakteri elbette önemlidir. Üretiminden bağımsız bir özne düşünülemez.
–Sanatın geleceğini düşündüğümüzde sanata ilgi duyan, yetenekli çocukların ebeveynlerine önerileriniz nedir?
Çocuklarında böyle bir potansiyelinin olduğunu keşfettikleri anda desteklemeleridir.
-Ülkemizde küratörlüğün layıkıyla yapıldığını düşünüyor musunuz?
Bazen evet, bazen hayır.
-Günümüz sanat ve sanatçı problemleri nelerdir?
Çıldırmış kapitalizm ve sanat piyasası koşulları.
-Koleksiyonerlere bir sanat tarihçisi olarak önerileriniz nelerdir?
Bir dönem ve alanda uzmanlaşmak.
-Sanat eserlerinin sergilenme şekillerinin sanat izleyicilerini etkilediğini düşünüyor musunuz?
Elbette.
-Sanat tarihinde, izleyicileri veya eleştirmenleri şok eden ve büyük tartışmalara yol açan eserler veya sanatçılar hangileridir?
Guernica-Picasso
Sweeping Up-Joseph Beuys
Luncheon on the Grass-Edouard Monet
Fountain-Marcel Duchamp
-İlgi çekmek için kültürel mirasımız olan sanat eserlerine zarar veren aktivistler hakkında neler düşünüyorsunuz?
Bu bir vandalizm örneğidir ve tepkinin yanlış yönlendirilmesine dayanmaktadır.
-Sizce koleksiyonerlerin çoğu sanat eserleri konusunda yeterli derecede bilinçli mi?
Bazıları evet bazıları hayır.
-Kariyerinizdeki en unutulmaz an veya deneyiminiz nedir?
Müze içinde Bir Müze Sergisi nedeniyle Elgiz Müzesi’yle yaşadığımız deneyim-2012.
-Hangi sanat hareketinin gelecekte en çok ilgi göreceğini düşünüyorsunuz? Neden?
Dijital Sanat olabilir. Nedeni çağın görsel gerçekliği olması.
-Sanat tarihinin en çarpıcı dönüm noktası olarak nitelendirebileceğiniz bir an var mı?
Marcel Duchamp’ın Fountain çalışması.
-Sizce sanat tarihinin akışını değiştiren, ancak genellikle göz ardı edilen sanatçılar kimlerdir?
Aklıma en temel örnek Van Gogh geliyor.
-Sanat tarihine dair en yaygın yanlış anlamalar nelerdir?
Uzmanlık alanının sadece sanat yazarlığına ait bir şey olarak görülmesi.
-Gelecekte sanat tarihçiliği alanında en çok hangi konuların öne çıkacağını düşünüyorsunuz?
Dijital Müze, Dijital Kütüphane.
-Hangi sanatçıların hayat hikayeleri, eserlerinden daha ilginç buluyorsunuz?
Arthur Cravan, Bas Jan Ader.
İlk yorum yapan siz olun